OBOWIĄZEK INFORMACYJNY ZGODNY Z ART. 13 UST. 1 i 2 ORAZ ART. 14 RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU Z PRZYJMOWANIEM ZGŁOSZEŃ NARUSZEŃ PRAWA ADRESOWANA DO SYGNALISTÓW ORAZ OSÓB, KTÓRYCH DOTYCZY ZGŁOSZENIE

  1. Administratorem danych osobowych uczniów i rodziców/opiekunów prawnych jest II Liceum Ogólnokształcące im. Mieszka I w Szczecinie. Z Administratorem można skontaktować się listownie:
    Henryka Pobożnego 2, 70 – 507 Szczecin lub e-mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz telefonicznie:
    +48 91 43 36 117.
  2. Z Inspektorem Ochrony Danych oraz jego zastępcą można się skontaktować e-mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz telefonicznie: 91 85 22 093.
  3. Celem przetwarzania Państwa danych osobowych jest przyjmowanie zgłoszeń naruszeń prawa
    i podejmowanie stosownych działań następczych.
  4. Podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tzn. przetwarzanie jest niezbędne
    do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
  5. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego,
    w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
  6. Odbiorcami danych mogą być podmioty, którym należy udostępnić dane osobowe w celu wykonania obowiązku prawnego, np. organy publiczne, sądy oraz zaufane podmioty, którym administrator powierzył przetwarzanie danych.
  7. Mają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają Państwo, iż przetwarzanie przez Administratora Państwa danych osobowych narusza przepisy dot. ochrony danych osobowych.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak może okazać się niezbędne do przyjęcia zgłaszanych naruszeń prawa i podjęcia stosownych działań następczych, jeśli Administrator zadecyduje
    o nieprzyjmowaniu zgłoszeń anonimowych.