II Liceum Ogólnokształcące im. Mieszka I w Szczecinie II LO im. Mieszka I w Szczecinie · IB School No. 3885

Rekrutacja

Najważniejsze informacje:

1. Kandydaci wraz z rodzicami generują i drukują wersję elektroniczną wniosku o przyjęcie do szkoły za pomocą strony internetowej https://nabor.pcss.pl/szczecin. Wydrukowany wniosek musi być podpisany zarówno przez rodziców, jak i kandydata, a następnie dostarczony do szczecińskiej szkoły pierwszego wyboru (do II LO tylko jeślina szczycie listy preferencji jest klasa z II LO).

2. Kandydaci, którzy wśród wybranych klas wskazują klasę 1 IB, składają wnioski o przyjęcie do szkoły od 10 maja 2024 r. (piątek) do 23 maja 2024 r. (czwartek), do godziny 15.00.

3. 28 maja 2024 r. (wtorek) o godz. 15.00 – pisemny sprawdzian kompetencji językowych z języka angielskiego dla uczniów ośmioletnich szkół podstawowych.

4. Pomiędzy 29 maja 2024 r. (środa), a 10 czerwca 2024 r. (poniedziałek) – ustny sprawdzian kompetencji językowych w formie rozmowy w języku angielskim. Szczegółowy harmonogram ustnego sprawdzianu kompetencji językowych zostanie przedstawiony w dniu przeprowadzania pisemnego sprawdzianu kompetencji językowych, czyli we wtorek 28 maja 2024 r.

 UWAGA: W przypadku braku możliwości udziału w egzaminach w terminie głównym z powodu choroby potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim kandydat musi niezwłocznie przekazać szkole informację na ten temat.

5. Do 12 czerwca 2024 r. (środa) - ogłoszenie wyników pisemnych i ustnych sprawdzianów kompetencji językowych do klasy 1 IB.

Przykładowe zadania na egzamin pisemny z języka angielskiego (IB MYP)

Pisemny egzamin z języka angielskiego składa się z następujących części:

  • rozumienie tekstu czytanego (zadania typu prawda/fałsz lub wybór właściwej odpowiedzi spośród podanych),
  • rozumienie tekstu słuchanego (zadania typu prawda/fałsz, wybór właściwej odpowiedzi spośród podanych, wskazywanie autora danej wypowiedzi),
  • test leksykalny (wybór właściwego słowa, tworzenie właściwej formy wyrazu, wstawianie brakujących wyrazów)
  • test gramatyczny (wybór właściwej formy lub konstrukcji z podanych)

Przykładowe zadania na egzamin pisemny

Przykładowe pytania na egzaminie ustnym (IB MYP)

Egzamin ustny składa się z trzech części:

  1. kandydat przedstawia się (zainteresowania, rodzina, przyjaciele, etc.)
  2. kandydat odpowiada na pytania związane z programem matury międzynarodowej (profil ucznia, grupy przedmiotowe, komponenty dodatkowe jak TOK, CAS, EE, etc); informacje można znaleźć na stronach IBO: http://www.ibo.org/programmes/diploma-programme/  oraz http://www.ibo.org/benefits/learner-profile/   
  3. rozmowa z kandydatem na jeden z wylosowanych tematów

Examples of questions you can be asked in the examination, in part 3

  • What invention do you think has been the most important for people?
  • How has the Internet changed our lives?
  • What family celebrations do you like? Why?
  • Do you think there should be more mathematics lessons in school? Why? / Why not?
  • What are the advantages of going shopping in large shopping centres?
  • What can we do to lead a healthy life?
  • What are the dangers associated with using the Internet?
  • What jobs do you think will be popular in the future?
  • Do you prefer practicing sports or watching them on TV? Why?
  • What can individuals do to help poor people?
  • Tell me about a situation when you had a good time with your family.
  • What is Great Britain famous for?
  • What things in your home couldn’t / could you live without? Justify your opinion.
  • Do you think using violence is sometimes justified?
  • In your opinion, what qualities are important in a friend?
  • If you had the choice, where would you choose to live?
  • If you had the power, what changes would you carry out within education?
  • What kind of movies/books/music do you like?
  • What qualities are important in a good girlfriend/boyfriend?
  • What’s the best way to find a girl/boyfriend?
  • What occupation would you choose as a career?
  • Isn't a live performance better than watching TV?
  • What should a foreigner know about your country?
  • Why do you study English?
  • "Friends should be few and good" - do you agree?
  • "A friend in need is a friend indeed" - what's your opinion?
  • Have you got your best friend? Why is he/she different from others?